Sinds een paar weken eet ik glutenvrij en lactosevrij, waaronder deze glutenvrije cashewpasta! Waarom? Omdat ik gedoe heb met buikkrampen en andere vervelende kwalen, waar geen aanleiding voor lijkt te zijn. Mijn huisarts opperde daarom een glutenvrij dieet, misschien zou dat mijn darmen tot rust brengen en zorgen voor verlichting van de klachten.

Dat is even wennen

Ja oké, glutenvrij eten is best even wennen. Het is niet altijd makkelijk om recepten te vinden die glutenvrij zijn en vanwege de kruisbesmetting is kijken naar en stuk brood al not-done. Maar als je een paar weken verder bent (en een keukenprinses) dan wordt het al een stuk makkelijker. Vooral veel zelf maken is een goed credo. Dan weet je precies wat er in je eten zit en kun je op zoek naar smaken die jij lekker vindt (supermarkt glutenvrije producten zijn niet allemaal even smakelijk.)

In mijn zoektocht naar lekker crackerbeleg (maiscrackers vind ik heel lekker) had ik laatst zin in pindakaas. Je raadt het al; alleen pindakaas met gluten in huis. Geen pinda’s in huis. Wel een bakje cashewnoten. En zo werd cashewpasta geboren, gebaseerd op pindakaas maar dan nog lekkerder. En het maken ervan is zo  makkelijk, het is echt peanuts!

Ingrediënten Cashewpasta

60 gr cashewnoten

1 el olijfolie (van goede kwaliteit)

snufje zeezout in korrels (optioneel)

Werkwijze

Doe de cashewnoten in het kleinste bakje van je keukenmachine en zet aan. Laat dit draaien tot alle cashewnoten heel fijn zijn gemalen. Strooi er wat zeezout bij en laat even meedraaien.

Voeg nu de olie toe en laat draaien tot je een mooie pasta hebt.

Klaar! Te simpel maar zo lekker! Ik maak de cashewpasta het liefst met vers gebrande cashewnoten die ik op de markt haal (de notenkraam die bij ons staat is echt heel goed!)

Heb jij goede tips voor glutenvrij crackerbeleg? Deel ze hieronder met me!

Glutenvrije cashewpasta op cracker

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Facebooktwitterpinterest